Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Radom bez nowego prywatnego przewoźnika

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
03-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Radom bez nowego prywatnego przewoźnika
fot. MZDiK Radom
Radom unieważnił przetarg na uwolnienie kilku linii autobusowych, mimo że nalazło się wielu chętnych świadczyć usługi transportowe dla miasta. Radom chciał zlecić obsługę zewnętrznemu operatorowi.

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu, organizator transportu publicznego w Radomiu, poszukiwał firmy, która będzie gotowa świadczyć usługi regularnego przewozu w ramach komunikacji miejskiej. Zamówienie podzielono na dwa etapy. W ramach pierwszego miasto chciało przekazać w obsługę dla przewoźnika linie nr 8 i 13. W ramach etapu drugiego świadczenie usług przewozowych odbywałoby się na liniach nr 2, 5, 6, 22 (wyłącznie w dni powszednie) oraz na linii nr 26.

Do przetargu stanęło aż sześciu oferentów. Nic dziwnego, bo miasto wyceniło zamówienie na 201 mln zł. Żadna z firm jednak nie zmieściła się w tym budżecie. Najtańszą ofertę łożyło Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie na kwotę 251 mln zł. Tak znaczące przekroczenie budżetu było powodem do unieważnienia – po miesiącu analiz – przetargu. – Ponieważ cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Nie jest możliwe zwiększenie środków – czytamy w uzasadnieniu decyzji.

Przypomnijmy, że wraz z podziałem na etapy wiązał się inny okres przekazania linii w obsługę zewnętrznemu podmiotowi. Pierwszy etap miał się rozpocząć najpóźniej 5 marca 2026 roku. Do obsługi wskazanych w tym etapie linii zamawiający wymaga od przewoźnika posiadania 11 autobusów klasy maxi w przedziale od 11,5 do 12,5 metra długości oraz jednego pojazdu rezerwowego. Zaś drugi etap miał wejść w życie 28 listopada 2027 roku. Dla tego etapu zamawiający wymaga posiadania od przewoźnika 26 autobusów klasy maxi oraz 2 pojazdów rezerwowych. Wskazano, że 11 autobusów ma posiadać napęd elektryczny o zasięgu dziennym 250 km, zaś reszta – konwencjonalny. Usługi świadczone mają być więc łącznie przez 34 autobusy w ruchu oraz 3 autobusy rezerwowe. Dla obu etapów zaplanowano prawie 19 mln wozokilometrów.

Radom oczekuje od zewnętrznego operatora, że ten będzie dysponował fabrycznie nowymi i całkowicie niskopodłogowymi autobusami. W przypadku pojazdów o napędzie konwencjonalnym dla etapu pierwszego muszą one spełniać normę emisji spalin Euro 6d. Pojazdy te nie mogą być wyprodukowane wcześniej jak w 2025 roku. W przypadku etapu drugiego, w którym potrzebnych będzie 25 autobusów, nie mogą one być wyprodukowane wcześniej niż w 2027 roku. Dodatkowo wskazano w zamówieniu, że wszystkie autobusy z napędem konwencjonalnym dla obu etapów mają pochodzić od jednego producenta. Pojazdy z napędem spalinowym mają pomieścić od 90 do 110 pasażerów, zaś elektryki od 70 do 90 pasażerów. W obu przypadkach ma zostać zapewnionych 25 siedzeń, a 5 z nich z poziomu niskiej podłogi. Wejście zapewnić mają trzy pary podwójnych drzwi. W przestrzeni pasażerskiej zaplanowano klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring, ładowarki usb i system automatycznego zliczania pasażerów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Radom szuka przewoźnika na 10 lat

Komunikacja

Radom szuka przewoźnika na 10 lat

Przemysław Farsewicz 03 grudnia 2024

Na ulice Radomia wyjechały nowe przegubowce

Komunikacja

Na ulice Radomia wyjechały nowe przegubowce

Redakcja/inf. pras. 10 stycznia 2023

Radom zakończył eksploatację Neoplanów

Komunikacja

Radom w przededniu wyjazdu elektrobusów

Komunikacja

Radom z kompletem elektrobusów [zdjęcia]

Komunikacja

Pierwszy elektrobus już w Radomiu

Komunikacja

Pierwszy elektrobus już w Radomiu

Redakcja 24 kwietnia 2020

Zobacz również:

Radom szuka przewoźnika na 10 lat

Komunikacja

Radom szuka przewoźnika na 10 lat

Przemysław Farsewicz 03 grudnia 2024

Na ulice Radomia wyjechały nowe przegubowce

Komunikacja

Na ulice Radomia wyjechały nowe przegubowce

Redakcja/inf. pras. 10 stycznia 2023

Radom zakończył eksploatację Neoplanów

Komunikacja

Radom w przededniu wyjazdu elektrobusów

Komunikacja

Radom z kompletem elektrobusów [zdjęcia]

Komunikacja

Pierwszy elektrobus już w Radomiu

Komunikacja

Pierwszy elektrobus już w Radomiu

Redakcja 24 kwietnia 2020

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5